Bij het lezen van e-books die zijn beveiligd met Digital Rights Management (DRM) op je computer of e-reader kun je verschillende foutmeldingen tegenkomen. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende foutmeldingen en hun mogelijke oplossingen.
E_AUTH_NOT_READY
-
- Oorzaak: De autorisatie-informatie is beschadigd.
- Oplossing: Deautoriseer ADE door Ctrl+Shift+D ingedrukt te houden en vervolgens opnieuw te autoriseren.
E_ADEPT_REQUEST_EXPIRED
-
- Oorzaak: De systeemtijd, datum of tijdzone van je apparaat komt niet overeen met de tijd/datum/tijdzone van de aankoop.
- Oplossing: Controleer en corrigeer de tijd, datum en tijdzone van je apparaat.
E_LIC_ALREADY_FULFILLED_BY_ANOTHER_USER
-
- Oorzaak: Het boek is al gedownload met een ander account.
- Oplossing: Controleer of je hetzelfde account gebruikt en vraag zo nodig een nieuwe downloadlink aan via het contactformulier.
E_ACT_NOT_READY
-
- Oorzaak: Problemen met de autorisatie.
- Oplossing: Deautoriseer en autoriseer ADE opnieuw. Verwijder indien nodig het bestand activation.dat*.
E_ADEPT_DUPLICATE_TRANSACTION_ID
-
- Oorzaak: Server misconfiguratie waarbij dezelfde transactie-ID opnieuw wordt gebruikt.
- Oplossing: Neem contact op via het contactformulier voor een nieuwe downloadlink.
E_ADEPT_DOCUMENT_TYPE_UNKNOWN
-
- Oorzaak: Het ACSM-bestand is in een onbekend formaat.
- Oplossing: Probeer een oudere versie van ADE te gebruiken of neem contact op via het contactformulier.
E_AUTH_USERID_INUSE
-
- Oorzaak: Je gebruikers-ID is al in gebruik.
- Oplossing: Deautoriseer ADE en autoriseer het opnieuw met je Adobe ID.
E_ADEPT_NO_TOKEN_ERROR
-
- Oorzaak: Het e-boekbestand is beschadigd.
- Oplossing: Download het bestand opnieuw of vraag via het contactformulier om een nieuw bestand.
CE_COPY_NOT_ALLOWED
-
- Oorzaak: Problemen met DRM-beveiliging.
- Oplossing: Zorg ervoor dat zowel je computer als e-reader correct zijn geautoriseerd met dezelfde Adobe ID.
E_ADEPT_INTERNAL
-
- Oorzaak: Interne fout bij het verkrijgen van de licentie.
- Oplossing: Probeer het e-boek opnieuw te downloaden of deautoriseer en autoriseer ADE opnieuw.
E_AUTH_BAD_DEVICE_KEY
-
- Oorzaak: Problemen met de apparaat sleutel.
- Oplossing: Deautoriseer ADE en autoriseer het opnieuw. Verwijder indien nodig het bestand activation.dat*.
* Het bestand activation.dat kun je vinden in de volgende locaties, afhankelijk van je besturingssysteem:
- Windows:
-
- Ga naar de map: C:\Users\[JouwGebruikersnaam]\AppData\Local\Adobe\Digital Editions
- Als je het bestand niet kunt vinden, zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn.
-
- macOS:
-
- Ga naar de map: /Users/[JouwGebruikersnaam]/Library/Application Support/Adobe/Digital Editions
- Als je het bestand niet kunt vinden, zorg ervoor dat je de verborgen bibliotheekmap kunt zien. Dit kun je doen door in de Finder op "Ga" te klikken en vervolgens "Ga naar map..." te selecteren en ~/Library in te voeren
-