1. Service na verkoop
Als je een probleem hebt met je e-reader die je hebt gekocht bij Standaard Boekhandel, kun je terecht in de winkel of bij de Klantendienst. Zorg ervoor dat je een geldig kasticket of factuur hebt als aankoopbewijs.
2. Mogelijke defecten
De e-reader licht niet op Licht de e-reader niet meer op of reageert hij niet bij het indrukken van de aan/uit-knop? Volg dan deze stappen:
- Sluit de e-reader met de USB-kabel aan op een pc en kijk of hij oplicht.
- Laat de e-reader een kwartier opladen en probeer hem opnieuw aan te zetten.
- Koppel de e-reader los en voer een reset uit door 20 seconden op de aan/uit-knop te drukken. Sluit de e-reader opnieuw aan op een pc met de USB-kabel en probeer opnieuw te resetten door 20 seconden op de aan/uit-knop te drukken.
Batterij snel leeg Loopt de batterij snel leeg zonder dat je de e-reader gebruikt? Controleer dan of de energiebesparende modus ingeschakeld is en de wifi uitgeschakeld.
- Energie besparen: Ga naar Instellingen > Energie besparen > Stel automatische schermvergrendeling en automatisch uitschakelen in.
- Wifi uitschakelen: Ga naar Instellingen > Wifi > Wifiverbinding: off.
Softwareprobleem Kan je de e-reader aanzetten, maar loopt hij vast bij een bepaalde handeling? Volg dan deze stappen:
- Controleer of er nieuwere softwareversies beschikbaar zijn en update indien nodig het toestel. Zorg dat je verbinding hebt met een wifinetwerk. Ga naar Instellingen > Software > Software updaten.
- Zet alles terug naar fabrieksinstellingen. Na het terugzetten naar fabrieksinstellingen moeten de e-books mogelijk opnieuw gedownload worden. Ga naar Instellingen > Geavanceerde instellingen > Fabrieksinstellingen > Doorgaan.
- Kan je bovenstaande stappen niet uitvoeren omdat het toestel helemaal vast zit? Voer dan eerst een reset uit door 20 seconden op de aan/uit-knop te drukken. Sluit de e-reader aan op een pc met de USB-kabel en probeer opnieuw te resetten door 20 seconden op de aan/uit-knop te drukken.
3. Garantie
- De garantieperiode voor de Vivlio e-reader is 2 jaar.
- De garantie dekt geen schade door:
- Een val of stoten
- Blikseminslag
- Verkeerd gebruik
- Waterschade
- Is de e-reader defect en voldoet hij volgens jou aan de garantievoorwaarden? Ga dan even langs in de winkel bij je in de buurt. Samen met de medewerkers wordt het defect vastgesteld. Valt het defect onder de garantievoorwaarden, dan kan je toestel omgeruild worden voor een nieuw exemplaar.